Sider

torsdag den 8. marts 2018

Få et større ordforråd

Som I nok alle ved, så er jeg lidt af en sprog-nørd. Og jeg står ved det! En af de ting, som jeg virkelig elsker ved sprog, og især det smukke og forunderlige danske sprog, at de mange ord, der findes. Når jeg støder på et ord, som jeg ikke lige kender, så kan jeg ikke lade være med at slå det op, så jeg kan finde ud af betydningen. Jeg kan simpelthen ikke lade være. Derfor er mit ordforråd, eller vokabularium, også rigtig stort. Du kan også få et større ordforråd. Blot gør som jeg. Er du i tvivl om et ord, så vær nysgerrig. Nysgerrighed er vejen til viden. Er vi ikke nysgerrige, så stiller vi ikke spørgsmål, og derfor vil vi ikke lære. Og det ville da være forfærdeligt. En fed og sjov ting ved at være god til ord er, at man kan vinde en masse brætspil - mit yndlings er Scrabble. Spil det med gode venner og et glas et eller andet, og vær sikker på at vinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar