Sider

tirsdag den 20. august 2013

Forskellige typer maling


Okay, denne gang skal det handle om sprog... En smule.
Jeg har været i gang med at male min stue her på det seneste, og når man så tager ud og går rundt i Flügger eller Sadolin eller Silvan, så kigger man på de forskellige malingstyper. Jeg går altid bevidst efter den vandbaserede maling, fordi den oliebaserede maling er sundhedsskadelig.

Men når man står over for ordene akrylmaling og alkydmaling, ved du så, hvilken der er hvilken? Det gjorde jeg ikke, da jeg stod dernede, og jeg blev nødt til at spørge mig til svaret.

Det er nemlig ret fjollet, at de to forskellige malingstyper skal hedde noget, der ligger så tæt på hinanden. Jeg kan så afsløre, at akrylmalingen er plastikmaling også kendt som vandbaseret maling, mens alkydmaling er oliemaling. Det er tilsyneladende et komplet tilfælde, at de to navne minder så meget om hinanden.

Nå, men hvorom alting er, så har jeg i hvert fald købt mig fattig i maling nu. Jeg måtte endda tage et lån på Ferratum.dk, men sådan går det nogle gange. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar